Tuesday, June 26, 2012

Memang Malang Tidak Berbau


Minggu ini ada banyak cerita tentang kes rompakan di pusat membeli belah.Ia melibatkan tempat-tempat yang 'famous' ataupun tempat yang menjadi tumpuan ramai.Tempat-tempat ini menjadi kunjungan pelawat tempatan dan juga luar negara.Oleh itu kita haruslah berwaspada bukan saja di tempat begini tetapi dimana-mana sahaja kerana malang itu tidak berbau.
Secara amnya saya telah bekerja di Curve dari tahun 2005 lagi.Alhamdulillah tiada berkara yang buruk berlaku kepada saya dan juga tempat saya bekerja.Kes yang baru berlaku di Curve yang melibatkan seorang wanita banyak di cerikan di media cetak dan juga elektronik.Ianya tak secara langsung menyumbang kepada kurangnya para pengunjung ke Curve.Jika anda berbual dengan jurujual disana mereka akan mengatakan kurangnya customer yang shopping.
Tetapi Alhamdulillah bilangan customer pada hujung minggu nampaknya masih ramai dan menigkat kembali.Akhir kata janganlah tak datang ke Curve dan berhati-hatilah dimana jua anda keluar untuk membeli belah kerana musibah itu datang sekiranya anda leka.



Rentetan cerita :


KUALA LUMPUR: POLICE have set up a special task force to hunt for the suspects who robbed women in shopping complexes in Klang Valley since last month.
Read more:  


SOMETIME in 1982, I was robbed and abducted in my own car at gunpoint by a man, somewhere in my neighbourhood of Section 16, Petaling Jaya.
Read more: 



Always be alert and on guard. Be aware of the latest tactics employed by criminals. Not all messages spread via social media, email and SMS are hoaxes. Take all necessary precautions.
Read more:  



KUALA LUMPUR - More than 10 shopping malls in Kuala Lumpur's Klang Valley have taken measures to review and tighten security, following a recent spate of crimes at their carparks.
Read more:



No comments:

Post a Comment